Tájékoztató a központi írásbeli felvételi vizsgáról
Tájékoztató a 9. évfolyamra jelentkezők részére szervezett központi írásbeli felvételi vizsgáról
Tájékoztató a központi írásbeli felvételi vizsgáról
Tájékoztató a 9. évfolyamra jelentkezők részére szervezett központi írásbeli felvételi vizsgáról
Iskolánk központi felvételi írásbeli vizsgát szervez, melyre 2024. december 2-ig várjuk a jelentkezőket.
A központi írásbeli vizsga időpontja: 2025. január 18. (szombat) 10.00
Pótnap: 2025. január 28. (kedd) 14.00 (kizárólag azoknak, akik a január 18-i írásbeli vizsgán igazolhatóan nem tudtak részt venni.)
Az Oktatási Hivatal részletes tájékoztatást tett közzé a központi írásbeli vizsgára történő jelentkezés módjáról, valamint a különleges bánásmódot igénylő tanuló esetében csatolandó szülői kérelemről:
Pdf, illetve World típusú jelentkezési lapot e-mailben a t1xantus@xantuski.edu.hu címre, illetve postai úton, a Xántus János Két Tanítási Nyelvű Gimnázium, 1055. Budapest, Markó u. 18-20. címre küldhetik. A jelentkezési űrlap kitölthető elektronikusan ügyfélkapu azonosítást követően az erre szolgáló program használatával is.
Az írásbeli vizsga terembeosztását az adott napon a bejáratnál elhelyezett hirdető táblán tesszük közzé.
Kérjük a tanulókat, hogy a vizsga megkezdése előtt 30 perccel érkezzenek és a kijelölt tanterem előtt várakozzanak.
A központi írásbeli felvételi vizsgára a tanulók hozzanak magukkal személyazonosításra alkalmas igazolványt (diák-, vagy személyi igazolványt). Az írásbeli vizsgán használható segédeszközök: vonalzó, körző, szögmérő. Ezen kívül más segédeszköz (pl. zsebszámológép) nem használható.
A dolgozatok megírásakor a rajzokat ceruzával, minden egyéb írásbeli munkát kék vagy fekete tollal kell elkészíteni.
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a kijavított központi írásbeli feladatlapokat 2025. január 24-én (péntek) 8-tól 16 óráig tekintheti meg iskolánkban a tanuló, illetve szülő.
A feladatlapok javításával kapcsolatban a tanuló, illetve a szülő tehet írásban észrevételt iskolánkban legkésőbb a megtekintést követő első munkanapon (2025. január 27.) 16 óráig.
Az észrevétel benyújtására nyitva álló határidő elmulasztása esetén egy napon belül lehet igazolási kérelmet benyújtani. Az igazolási kérelem benyújtási határideje jogvesztő.
Észrevételt kizárólag a hivatalos javítási-értékelési útmutatótól eltérő értékelés esetén tehetnek.
A feladatlapok eredményéről kiállított ÉRTÉKELŐ LAP-ot 2025. február 7-ig (péntekig)
e-mailben küldjük meg az érintett felvételizőknek.
A 2024/2025. tanévi középfokú beiskolázás rendjéről részletesen tájékozódhatnak az érdeklődő tanulók, illetve szülők az Oktatási Hivatal honlapján:
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/beiskolazas/2025/KIFIR_kiadvany_teljes_2024_2025.pdf
Budapest, 2024. december 1.
dr. Fehérvizi Judit s.k.,
intézményvezető