Bejelentkezés

Logó

Adja meg e-mail címét és jelszavát!


Mégse

Jelszó megváltoztatása

Bejelentkezési segédlet

Kérjük, itt adja meg e-mail címét, hogy el tudjuk küldeni a szükséges linket, mellyel jelszava megadása nélkül, rögtön bejelentkezhet weboldalunkra!



Mégse

Kereső

 Dokumentumok közt nem keres!


Bemutatkozás
About us


Profilom

Profil szerkesztése Jelszó módosítása

Kijelentkezés

Dr. Illik Péter beszámolója

 

Dr. Illik Péter: Beszámoló Cambridge-ből

A tanulmányút adatai:

Cím: Bringing British Culture to Life

Hely: Cambridge, UK.

Időpont: 2017. 07.16. – 2017.07.29.

Munkanyelv: angol

 

Második alkalommal volt szerencsém részt venni cambridge-i tanártovábbképzésben az Erasmus + jóvoltából. Az első egy középiskolai CLIL (2016. július), a második angol kultúra ismereti kurzus volt (2017. július). Mind a kettő jelentősen hozzájárult tantárgyam (történelem angol nyelven) hatékonyabb tanításához, és saját szakmai képzésemhez, fejlődésemhez.

A cambridge-i kurzusokra általában jellemző, hogy tervezetten több inger éri a résztvevőt: (1) a nemzetközi nyelvi környezet, amelyet a campus több szász résztvevője, illetve a város angol nyelvű beszélői biztosítanak, (2) a szervezett társas programok, (3) valamint maga a kurzus tananyagtartalma, amely a „core subjects” (a kurzusvezetővel tartott órák) és az egyéb „optional subjects” (workshops, plenary talks és cultural talks) áll össze. Ezeket ebben az évben délutánonként sikerült a saját kutatásommal kiegészítenem, amelyet egy angol történelmi témáról folytattam (a spanyol armada pusztulása, 1588) a cambridge-i Egyetemi Könyvtárban. Ez szintén sok tanulsággal szolgált, és a kutatás eredményei 2017 októberében könyvalakban (A spanyol armada pusztulása (1588) Historiográfia, identitás, recepció) megjelennek az Unicus Műhely Kiadó gondozásában. Ezt szintén köszönöm az Erasmus +-nak és a kötet megjelenését a disszemináció részének tekintem, mivel számos olyan anyaghoz jutottam, amely középiskolai tanári munkámat is segíti.

A kurzus oktatója elsősorban a modern nyelvi változásokkal foglalkozó nyelvész volt, aki maga is Cambridge-ben tanult, és egyike volt az első nőknek, akik cambridge-i kollégiumban szereztek diplomát. A kurzuson elsősorban a legújabb angol kifejezésekre, és a mögöttük álló társadalmi változásokra koncentrált. Ez számomra két okból volt produktív: (1) nem történelmi dolgokkal foglalkoztunk, ami nekem előnyös volt, hiszen azokat nagyrészt ismerem, (2) a legújabb társadalmi és (főként) nyelvi változásokat nem lehet könyvből megtanulni, mivel azok az angol szótárak, amelyek pl. szlenget tartalmaznak, szinte heteken belül évülnek el.

Emellett külön szerepet kapott a város és annak múzeumai, történelmi nevezetességei, mivel voltak a múzeumpedagógiai óráink is, amelyek annak bemutatását célozták, hogy miként lehet kihasználni a kultúra tanítása során a körülöttünk lévő tárgyi emlékeket is, illetve milyen pedagógiai módszerek használhatók ennek során.

Tehát ezen a kurzuson a legmodernebb nyelvi és társadalmi állapotokról, illetve az angol kultúra jelenlegi, kortárs állapotáról tájékozódhattam. Ez különösen hasznos a jelenlegi turbulens brit politikai helyzetben. Természetesen a nyelvi változásokon és a múzeumpedagógián kívül terítékre kerültek a kurzuson a legfontosabb egyéb témák is: a brit humor, konyhaművészet vagy éppen az oktatási rendszer.