Bejelentkezés

Logó

Adja meg e-mail címét és jelszavát!


Mégse

Jelszó megváltoztatása

Bejelentkezési segédlet

Kérjük, itt adja meg e-mail címét, hogy el tudjuk küldeni a szükséges linket, mellyel jelszava megadása nélkül, rögtön bejelentkezhet weboldalunkra!



Mégse

Kereső

 Dokumentumok közt nem keres!


Bemutatkozás
About us


Profilom

Profil szerkesztése Jelszó módosítása

Kijelentkezés

dr. Emese György beszámolója

 

A kurzus címe: A CLIL alkalmazása a matematikában és a természettudományokban
Helyszín: Cheltenham, Egyesült Királyság
Időtartam: 2018. július 2-14.
Résztvevő: dr. Emese György

2018. július 2-14-ig vettem részt egy 2 hetes, InterEducation által szervezett CLIL (CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING = Tartalom és nyelv integrált tanulása) – PRACTICAL METHODOLOGY FOR TEACHERS WHO TEACH SCIENCE OR MATHS OR TECHNICAL SUBJECTS “BILINGUALLY” IN ENGLISH AT SECONDARY LEVEL (Gyakorlati módszertan matematikát, természettudományokat vagy technikai tárgyakat kétnyelvűen angolul középiskolában tanító tanárok számára) ERASMUS+ tanfolyamon Cheltenham-ben (Londontól kb. 150 km nyugatra). Sok érdekes gondolatot, módszert ismertünk meg a tanfolyam során különböző előadóktól, s noha úgy gondolom, nem mindegyiket tudjuk eredeti formában alkalmazni Magyarországon a történeti, kulturális különbségek, különböző oktatási rendszerek, különböző társadalmi, diák és szülő elvárások miatt, érdekes volt ezeket megismerni és később egy részüket itthon alkalmazni. Érdekes volt megismerni a kéttannyelvű oktatásban általam ismert és több éven át alkalmazott immersion technique (elmerülés módszere) mellé a CLIL módszert. Előbbinél megfelelő nyelvi alapozás (általában a középiskola nulladik éve) után kezdjük célnyelven tanítani a szaktárgyak egy részét, és a diákok nyelvtudásának megfelelő mértékben igyekszünk az óra minél nagyobb részében a célnyelvet használni. Ez az arány egy idő után közel 100% lesz. A CLIL esetében azonban hosszú távon is inkább a kb. 25%-os arány a cél.

Sokat tanultunk egymástól is, és egymás országainak, oktatási rendszerének, módszereinek megismerése különösen érdekes és hasznos volt. Cseh, szlovák, lengyel, lett, spanyol és magyar kollégák alkották 17 fős csapatunkat. Egy napot a környék legjobb középiskolájában, a Balcarras-ban töltöttünk. Az óralátogatások, a tanárokkal és az igazgatóval való beszélgetések sok új ismeretet és szemléletet adtak. Külön élmény volt megismerni az iskola igazgatóját, Mr. Dominic Burke-t, aki diák központúságával, pozitív szemléletével kitűnt a sok kiváló tanár közül. Irodájának egyik falát az iskola 1400 diákjának fényképe tölti ki, s amikor a folyosón, udvaron találkoztunk egy-egy diákkal, valamennyit néven szólította, s mindegyik számára volt egy kedves megjegyzése, kérdése. Lenyűgöző az iskola felszereltsége is, e téren is kiemelkedik az új Music School kb. 100 fős, emelkedő széksorú hangversenytermével, gyakorló termei sorával, sok hangszerével.

Ki szeretném még emelni a családoknál való elhelyezés előnyeit. Szinte valamennyi kollégám és én is nagyon jól éreztük magunkat a vendéglátó családoknál, akik a szállás és kiváló étkezés (ebédcsomagot is beleértve) mellé sok egyebet is nyújtottak az elvárt szolgáltatásokon felül: beszélgetések családjukról, az angliai életről, utazási tanácsok, értünk jöttek kocsival délután az órák után, ha esett az eső, stb. Így a nyelvgyakorláson kívül jobban megismerhettük a várost, Angliát, az angol családok életét, stb.

Az itt töltött két hét fénypontjai voltak a kirándulások: különbusszal elvittek minket Cardiffba, Wales fővárosába, a Big Bit szénbányába, Gloucester-be (katedrális, kikötő) és Tewkesbury-be (apátság), és fakultatív kirándulást tehettünk Bath városába (római kori fürdő, katedrális).

A tanfolyam után, kihasználva azt a lehetőséget, hogy most már nem kell a tanfolyam befejezését követő napon hazautazni, 5 nagyszerű napot töltöttem el Londonban. London látnivalói, múzeumjai megkoronázták ezt a 2 hetet, és persze ez az 5 nap kulturális és nyelvgyakorlás szempontjából is rendkívül hasznos volt.

Bp., 2018. július 20.

dr. Emese György