Bejelentkezés

Logó

Adja meg e-mail címét és jelszavát!

Mégse

Jelszó megváltoztatása

Bejelentkezési segédlet

Kérjük, itt adja meg e-mail címét, hogy el tudjuk küldeni a szükséges linket, mellyel jelszava megadása nélkül, rögtön bejelentkezhet weboldalunkra!

Mégse

Kereső

Dokumentumok közt nem keres!

Bemutatkozás
About us

Profilom

Profil szerkesztése Jelszó módosítása

Kijelentkezés

Szabó Virág beszámoló

2016. október 06., csütörtök, 09:07:50

Teaching Business English Brighton (UK), English Language Centre, 2016. augusztus

‘Teaching Business English’ tanári kurzuson/képzésen vettem részt a ‘The English Language Centre’ nevű nyelviskolában Brightonban, Angliában augusztus 1-je és 12-e között az Eurasmus+ tanári mobilitási pályázat jóvoltából.

A képzés nagyon családias légkörben, de mégis nagyon professzionális minőségben telt. A 10 nap során kis csoportban három különböző tanártól tanultunk. A kurzus célja az volt, hogy a szakmai nyelvet és azzal kapcsolatos ismereteket milyen technikákkal és eszközökkel tudjuk a leghatékonyabban átadni a diákoknak. A tanfolyam teljes részletességig ment bele különböző szakmai és üzleti környezetben előforduló témákba, mint például álláskeresés és munkahellyel kapcsolatos ismeretek. Továbbá megismerkedhettünk különböző tanári erőforrásokkal és azoknak alkalmazásával, többek között szakmai nyelvkönyvek, Internet és egyéb interaktív eszközök használatával. (csoport és egyéni feladatok alkalmazása) A nap elején mindig kommunikációs készségfejlesztést tanultunk, majd ezek elsajátításához használt eszközök magyarázata és elérhetősége informatikai forrásokból. A nap végén különböző szakmai nyelvismeretekhez szükséges elméleti tudást néztünk át, mint például menedzsment és pénzügyi alapok magyarázatát.

A képzés során lehetőségem volt a szakmai és nyelvi ismereteim gyakorlására és jelentős fejlesztésére. Mindennap angol nyelven kommunikálhattam és szakmai nyelvtudásom, illetve szókincsem bővítésére tettem szert. A nemzetközi közegnek köszönhetően sok új ismeretség és baráti kapcsolat született, továbbá gyakori eszmecseréket folytattunk új ötleteket nyerve egymástól. A nyelviskola tanári kara is nagyon barátságos és nyitott volt. Iskolán kívül is szerveztek sokféle programot, kirándulást. A tanórák után igyekeztünk a lehető legtöbbre elmenni, ezzel is gyarapítva a brit kultúráról a tudásunkat. Jártunk Brightonban vezetett gyalogos túrán, szervezett buszos kirándulásra mentünk Oxfordba, Etonba, Windsorba, tovább vonattal elutaztunk Londonba, majd Lewesbe, Portsmouthba és a Wight-szigetre. A kulturális látványosságok mellett még a közeli természeti kincseket is megnézhettük, mint például a Devil’s Dyke parkba és a Seven Sisters sziklákhoz.

Úgy vélem, hogy ezalatt a két hét alatt rengeteget fejlődtem szakmai és személyi szinten is. Rengeteg gyakorlati tudással gazdagodtam, amelyet érzem, hogy hasznosítani is tudok majd a tanóráim során, és ezzel is jobb minőségben és jobb módszereket alkalmazva tudom majd tanítani a szakmai tantárgyakat.