Bejelentkezés

Logó

Adja meg e-mail címét és jelszavát!


Mégse

Jelszó megváltoztatása

Bejelentkezési segédlet

Kérjük, itt adja meg e-mail címét, hogy el tudjuk küldeni a szükséges linket, mellyel jelszava megadása nélkül, rögtön bejelentkezhet weboldalunkra!



Mégse

Kereső

 Dokumentumok közt nem keres!


Bemutatkozás
About us


Profilom

Profil szerkesztése Jelszó módosítása

Kijelentkezés

Dr. Illik Péter beszámoló

 

 

2016. október 06., csütörtök, 09:30:06

A Bell nyelviskola CLIL (secondary school) képzése Cambridge-ben

Az Erasmus+ Európai Uniós mobilitási pályázatnak köszönhetően július második felében két hetet töltöttem a Bell képzésén a Homerton College-ban, Cambridge-ben. A képzés célja az ún. CLIL (Contetn and Language Integrated Learning) módszereinek elsajátítása volt. Ennek lényege röviden és leegyszerűsítve az, hogy hogyan lehet idegen nyelven (jelen esetben angolul) szaktárgyat tanítani úgy, hogy mind a szaktárgy tartalma, mind a közvetítő közeg, a nyelv, integrált egységben jelenjen meg és együtt szolgálja a készségek, kompetenciák fejlődését.

Cambridge városa egy multi-kulturális kisváros, amelynek hozzávetőleg 120 ezer állandó lakójából 20 ezer diák, illetve nyáron ellepik a turisták és a nyári képzésekre érkező diákok. A város infrastruktúrája és lakóinak hozzáállása teljesen látogató központú. Ugyanilyen szellemben működött a Homerton College is. A kurzus díjában foglalt reggeli és esti étkezés, illetve az egy ágyas, fürdőszobás szállás színvonalas volt, és bár nem szállodai szolgáltatást ígért, megfelelt a görög 3 csillagnak. A campus kiszolgáló személyzete (takarítók, portások, felszolgáló személyzet) segítőkész és kedves volt.

Az épületek és a kertek is gondozottak, karbantartottak voltak, az internet wi-fi-n mindenhol elérhető volt. A Mary Allen building épületében voltak a mindennel felszerelt (interaktív tábla, projektor, laptop), a tanulást jól támogató tantermek. A fő kurzusokat (napi kettő) és minden más tevékenységet (workshop, plenary talk, kulturális programok) jól szervezték, a dokumentumok kiállítása (minőségi tanúsítvány, Europass, kurzus végi tanúsítvány) gyorsan és zökkenőmentesen ment.

Mit lehet profitálni egy ilyen élményből? Egyrészt meg lehet tapasztalni egy világos szabályokkal lehatárolt, konstruktív multi-kulturális közeget, amelyben számos szakmai kapcsolatot gyűjthet az ember és tanulhat más tanárok tapasztalataiból, illetve más országok oktatási rendszeréből. Az általam látogatott CLIL kurzus csoportjában 11 kolléga volt, köztük olaszok, spanyolok, németek, szlovákok, svájciak. A nyelvi közeg némileg vegyes, hiszen a kurzusokon B2 (középfok) angol nyelvtudástól lehet részt venni. Ugyanakkor ez nem okozott komoly nehézséget, mivel a kurzusok vezetői kiváló tanárok voltak, így olyan haladási tempót alakítottak ki, am mindenkinek megfelelt. Másrészt, a kurzus ideális egyensúlyt tartott a pihenés, élménygyűjtés és szakmai munka között. Az oktatásra az volt jellemző, hogy a kurzuson kis csoportokban dolgoztunk, még pedig úgy, hogy minden egyes új CLIL elméleti elemet, gyakorlatot kipróbáltunk magunkon gyakorlatban, aztán pedig tanári szemmel elemeztünk. Így egyszerre működtünk tanárként és diákként is, mindezt végig angol nyelven. Tehát a kurzus egyszerre támogatta a szakmai és a nyelvi fejlődést is.

E sorok szerzője a disszemináció részeként több szász fotót készített Cambridge-ben, illetve a college-ban. Ezeket rövid élménybeszámolókkal együtt feltöltötte saját facebook oldalára, a Xántus Középiskola Erasmus+ facebook oldalára, továbbá élményeiről egy cambridge-i úti beszámolóban és egy vele készülő interjúban számol be az ujkor.hu internetes történelmi szaklap hasábjain.

2016. augusztus 2.

dr. Illik Péter