Bejelentkezés

Logó

Adja meg e-mail címét és jelszavát!


Mégse

Jelszó megváltoztatása

Bejelentkezési segédlet

Kérjük, itt adja meg e-mail címét, hogy el tudjuk küldeni a szükséges linket, mellyel jelszava megadása nélkül, rögtön bejelentkezhet weboldalunkra!



Mégse

Kereső

 Dokumentumok közt nem keres!


Bemutatkozás
About us


Profilom

Profil szerkesztése Jelszó módosítása

Kijelentkezés

A végzős osztályok tanulmányi kirándulásai a Dél-Alföldön

 

A végzős évfolyam utolsó osztálykirándulása nemcsak a Dél-Alföld nevezetességeinek felfedezéséről szólt, hanem arról is, hogy együtt, osztályként éljenek át felejthetetlen pillanatokat.

 

12. A osztály kirándulásán első nap Ópusztaszeren íjászkodtak a diákok, megtekintették a Feszty-körképet, majd a Csillagösvényt is kipróbálták. Délután Szegedre utaztak, ahol a Dóm megtekintése után városnéző kisvonattal fedezték fel a várost. A második napon a Szarvasi Arborétumban jártak, ahol a Mini Magyarország makettparkot és a Körös hajózható szakaszát is megismerték. A kirándulás zárásaként Kecskeméten a Bozsó Gyűjteményt látogatták meg, majd kincskereső játék keretében fedezték fel a belvárost.

 

A 12. B osztály Szarvas, Gyula és Szeged érintésével járta be a Dél-Alföldet. Szarvason hajókáztak, és egy játékos kvíz segítségével fedezték fel a Mini Magyarország makettpark érdekességeit, majd Gyulán az Almásy-kastély és a vár történetével ismerkedtek meg. Az estét közös játékkal és beszélgetéssel töltötték egy hangulatos szálláson, másnap pedig Szeged látnivalói várták őket.

 

A 12. C osztály Kecskeméten a Szórakaténusz Játékmúzeumot nézte meg először, majd a Cifrapalota következett. Kunszálláson az ország legnagyobb óragyűjteményét tekintették meg: egy gyűjtő házaspár egész élete értékmentő munkájának eredményét láthatták sok-sok érdekes történettel bemutatva. Szegedet egy városnéző kisvonat segítségével járták be, majd a Dómot nézték meg belülről is. Szarvason a Körösök világával egy kishajós úton ismerkedhettek meg, majd az arborétumban Mini Magyarország kicsiny épületeit járták körbe. Öcsödön, József Attila régi elemi iskolai épületében a költő öcsödi éveiről hallgattak előadást helybéli szakember révén. Élményekben gazdag, kellemes kirándulásuk volt.

 

A 12. D osztály kétnapos kirándulása Kecskeméten kezdődött, ahol a Szent Miklós-kápolnát és a Cifrapalotát tekintették meg, majd egy rövid sétát tettek a belváros sétálóutcáján. Ezt követően Ópusztaszeren, a Nemzeti Történeti Emlékparkban a Feszty-körképet és a skanzen értékes gyűjteményét fedezték fel. A diákok kipróbálhatták a közeli öko élménypark 3,5 kilométeres sövénylabirintusát is, amelyből mindenkinek sikerült kijutnia. A második nap Szeged felfedezésével telt: városnéző kisvonattal járták be a főbb nevezetességeket, majd megismerték a Dóm építésének történetét, és a toronyból csodálhatták meg a várost. A tartalmas programot a Szegedi Vadaspark látogatása zárta, amely sok érdekes élményt nyújtott a résztvevőknek.

 

A 12. E osztály utolsó közös kirándulásán az első állomás a Kecskeméti Vadaspark volt, majd Gyulán töltötték a délutánt. Itt megnézték a várat és az Almásy-kastélyt, utána következett a fiatalok legjobban várt programja: fürdőzés a Gyulai Várfürdőben. Az estét svédasztalos vacsora zárta. Másnap a korai reggeli után Szegedre utaztak, és a városnézést követően innen indultak haza. Sokat nevettek együtt, a kirándulás nagyon jól sikerült.

A 12. F osztály kétnapos tanulmányi útjának első állomása Kecskemét volt. Itt a Városháza Dísztermét és a Szent Miklós-kápolnát tekintették meg, majd sétát tettek a belvárosban a Cifrapalota és a Zsinagóga érintésével. Ezután Ópusztaszerre utaztak, ahol a Történelmi Nemzeti Emlékparkban a Feszty-körkép, a Csete jurták és a skanzen kínált maradandó élményt. A nap Szegeden folytatódott, ahol idegenvezető kíséretével járták be a város legfontosabb látnivalóit, köztük a Dómot is. A második napon Kiskunhalason a Csipkeházat keresték fel, ahol megismerték a halasi csipke történetét és készítésének főbb elemeit.

 

A tanulmányi kirándulások során a diákok tartalmas élményekkel gazdagodtak, sok új ismeretet szereztek, és közös emlékeket vihettek magukkal utolsó középiskolai osztálykirándulásukról. A kirándulás nemcsak új ismereteket adott, hanem erősítette az osztályközösséget, és maradandó élményekkel gazdagította a diákokat.