Bejelentkezés

Logó

Adja meg e-mail címét és jelszavát!


Mégse

Jelszó megváltoztatása

Bejelentkezési segédlet

Kérjük, itt adja meg e-mail címét, hogy el tudjuk küldeni a szükséges linket, mellyel jelszava megadása nélkül, rögtön bejelentkezhet weboldalunkra!



Mégse

Kereső

 Dokumentumok közt nem keres!


Bemutatkozás
About us


Profilom

Profil szerkesztése Jelszó módosítása

Kijelentkezés
 

A 2019-es év vége mozgalmas heteket hozott a Xántus életébe. Az Erasmus+ diákcsere program keretein belül két alkalommal fogadtuk külföldi diákok küldöttségeit. Október végén belga és német diákok érkeztek iskolánkba, mely találkozóról már korábban beszámoltunk. Majd egy hónappal később skót diákokat fogadtunk Budapesten.

A novemberben lezajlott diáktalálkozó fókuszában a vidéki és a városi élet összehasonlítása állt, különös tekintettel a modern tömegközlekedés szerepére. A csapat magyar tagjai egy közel kétmilliós nagyvárosban, illetve annak agglomerációjában élnek, míg a skót diákok egy olyan rurális környezetből származnak, ahol a népsűrűség nagyon alacsony és a nagy távolságok miatt az autó nélküli közlekedés gyakran elképzelhetetlen. A diákok naponta más-más közlekedési forma magyar vonatkozásaival ismerkedhettek meg, így például első közös napjukon a vízi közlekedést tanulmányozhatták. A vasúti közlekedés sem maradt ki, a tanulók megismerkedhettek a főváros páratlan látványosságával, a gyermekvasúttal. A csoport találkozhatott a különböző beosztásokban szolgálatot teljesítő gyermekvasutasokkal. A hét folyamán ellátogattunk a BKK Zrt. forgalomirányító központjába is, ahol betekintést nyertünk a menetirányító diszpécserek munkájába, akik a tömegközlekedési járművek felügyeletét látják el, menetrendtől eltérő közlekedés esetén pedig intézkednek a forgalmi rend betartásáról. Ezt követőn vezetett túrán ismerkedtünk meg a budapesti repülőtér működésével. A kulisszák mögött láthattuk, hogy hogyan működik ez az önálló „kisváros”, amely saját kutakkal és vízművel, víztisztítóval, továbbá hőerőművel és tűzoltósággal is rendelkezik. Egészen közelről megfigyelve láthattuk, hogy egy repülőgép leszállásának pillanatától hogyan dolgozik másodpercre pontos koreográfia szerint sok ember azon, hogy 30 perc múlva újra felszállhasson. A projekthét utolsó napján a diákok bemutatták az iskola közösségének azokat a prezentációkat, melyeket a témában készítettek. Az együtt töltött hét keretében szervezett programok egészen bizonyosan hozzájárultak ahhoz, hogy a tanulók átértékeljék közlekedési szokásaikat, környezettudatos állampolgárként cselekedjenek és hogy nézeteiket közvetlen környezetükben népszerűsítsék.